Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on Wrz 9, 2015 w Dieta | 0 comments

Ryż – składnik zdrowego jadłospisu

Ryż – składnik zdrowego jadłospisu

Każdy, kto za podstawę dbania o prawidłową masę ciała i sylwetkę uznaje zdrowy, zbilansowany jadłospis oparty o produkty naturalne i nieprzetworzone, a nie rygorystyczne diety drastycznie ograniczające ilość przyjmowanych dobowo kalorii, wie, że ryż to istotny składnik codziennego menu. Obfituje bowiem w cenne dla prawidłowego funkcjonowania zarówno układu pokarmowego, jak i całego organizmu substancje takie jak błonnik, liczne witaminy (E oraz witaminy z grupy B) i minerały (magnez, sód, potas). Ryż gwarantuje również uniwersalność, dzięki czemu świetnie nadaje się na podstawę dań obiadowych, słodkich przekąsek, a nawet ciasteczek! Poniżej zamieszczamy kilka przepisów, które dzięki umiarkowanemu stopniu trudności i szybkości przygotowania z pewnością przypadną do gustu każdemu.

Ryż z indykiem i pomidorami – potrzebujemy kilku pomidorów, piersi z indyka, cebuli, czosnku, czarnych oliwek, pestek dyni, przypraw do smaku i oczywiście ryżu – najlepiej brązowego (pamiętajmy, że gotuje się on około 30 minut, ale mimo to pozostaje odrobinę twardszy, niż ryż biały). Pomidory i mięso z piersi z indyka kroimy w drobną kostkę. Indyka przyprawiamy i podsmażamy na posiekanej, zeszklonej cebulce. Następnie dodajemy pokrojone pomidory, oliwki, wyciśnięty ząbek czosnku i przyprawy do smaku. Całość dusimy, aż warzywny sos osiągnie umiarkowanie gładką konsystencję. Ugotowany ryż przekładamy do głębokiego talerza i dodajemy sosu wraz z mięsem. Danie możemy udekorować pestkami dyni i liśćmi bazylii. Smacznego!

Ryż curry z kurczakiem i zielonym groszkiem – przygotujmy pierś z kurczaka, groszek, kukurydzę, marchewkę, cebulę, czosnek, przyprawy do smaku oraz biały ryż. Kurczaka kroimy na drobne kawałki i przyprawiamy z użyciem curry oraz ostrej i słodkiej papryki. Podsmażamy go na zeszkliwionej cebulce. Następnie do mięsa dodajemy groszek i kukurydzę, pokrojoną w krótkie i cienkie słupki marchewkę oraz odrobinę czosnku. Doprawiamy całość solą i pieprzem. Biały ryż gotujemy z dodatkiem curry – staramy się uzyskać niepowtarzalny smak i żółtą barwę ryżu. Następnie, na talerzu łączymy go z mięsem i warzywami. Bon appetit!

Ryż ze śmietanką i truskawkami – potrzebujemy białego lub brązowego (zależnie od preferencji) ryżu, truskawek, gęstej śmietanki oraz cukru. Ryż gotujemy. Truskawki dokładnie płuczemy i kroimy w drobną kostkę. Śmietankę słodzimy wedle upodobań i łączymy z truskawkami, nie staramy się jednak utworzyć gęstej, jednolitej masy, ale dbamy o to, aby składniki zachowały odrębność. Śmietanowo – truskawkowy sos dodajemy do ryżu. Potrawę możemy udekorować liściem bazylii, a potem pozostaje już tylko cieszyć się smakiem pysznego deseru.

Lodowy deser z ryżem – przygotujmy kilka ulubionych smaków lodów, bitą śmietanę, naturalne kakao oraz biały ryż. Na dnie salaterki umieszczamy centymetrową warstwę ryżu, następnie podobnej grubości warstwę lodów i bitej śmietany o stosunkowo gęstej i zbitej konsystencji. Następnie tworzymy kolejne piętro kompozycji – znowu ryż, lody i bita śmietana. Poziomów może być wiele – pozwólmy ponieść się wyobraźni. Całość udekorujmy naturalnym kakao i, nie licząc kalorii, po prostu poddajmy się przyjemności.

Post a Reply