Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on w Dieta | 0 comments

Co pić dla zdrowia?

Co pić dla zdrowia?

Nawadnianie organizmu każdego dnia to nasz obowiązek – woda wykorzystywana jest nie tylko jako sposób na ugaszenie pragnienia oraz nawilżenie organizmu od wewnątrz. Woda jest nam niezbędna przede wszystkim jako produkt niezbędny do przeprowadzania procesów wewnątrzkomórkowych oraz do usuwania toksyn w organizmie. Nawet jej niewielki ubytek sprawia, iż nasze ciało funkcjonuje znacznie mniej wydajnie. Co pić, aby zachować zdrowie? Jak skutecznie nawadniać organizm? Jakich płynów unikać?

Podczas prowadzenia jakiekolwiek diety konieczne jest zapoznanie się z zasadami spożywania napojów – co dieta uwzględnia, czego zabrania. Przyjęło się dość ogólnie, iż każda dieta wyklucza spożywanie alkoholi, które nie tylko obciążają nasza wątrobę, ale przede wszystkim są niezwykle kaloryczne. Większość diet uwzględnia wodę, herbatę, czasami również kawę. Zalecane są również herbaty ziołowe.

Woda mineralna – czy zawsze najlepsza?

Panuje opinia, iż najlepsza dla naszego organizmu jest woda niegazowana, pełna składników mineralnych, jak również mikroelementów. Z pewnością jest w tym twierdzeniu wiele racji, jednak i wody mineralne różnią się od siebie i warto zwracać uwagi na etykiety podczas zakupów. Wody mogą okazać się jednak niewystarczające dla osób poszukujących napojów bogatych w witaminy. Woda mineralna jest doskonała w przypadku gaszenia pragnienia, dodatkowo jest szybko przyswajana przez nasz organizm. Nie posiada cukru, przez co świetnie sprawdza się w przypadku osób przebywających na restrykcyjnych dietach. Woda może być urozmaicana dodatkami smakowymi, np. paroma kroplami cytryny. Dzięki temu nawet osoby, które nie przepadają za wodą będą mogły się do niej przekonać.

Soki owocowe

Soki owocowe to budzący wiele emocji temat. Z jednej strony soki owocowe wysokiej klasy zawierają wiele witamin oraz mikroelementów, które są niezbędne dla naszego zdrowia. Z drugiej strony soki owocowe dostępne na polskim rynku najczęściej są sztucznie dosładzane, przez co wzrasta silnie ich kaloryczność. Przez to również wyklucza się je podczas stosowania konkretnych diet. Są jednak metody, aby nieco złagodzić ilość cukru w soku – przede wszystkim to ich rozwadnianie woda mineralną. Zachowują swój doskonały smak, jednak są znacznie mniej słodkie. Soki owocowe wybierane są przez osoby, które cenią przede wszystkim dobry smak napojów.

Kawa i herbata – czy zdrowe?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy przebywając na diecie dozwolone jest wypijanie kawy czy herbaty. W przypadku obu tych napojów, kiedy są pozbawione cukru, kaloryczność jest na bardzo niskim poziomie. Ich spożywanie więc nie wpływa negatywnie na naszą wagę czy figurę. Należy jednak pamiętać, iż nadmierne spożywanie kawy czy zielonej herbaty może skutecznie prowadzić do wyjaławiania naszego organizmu. Taka sytuacja ma miejsce, kiedy nadmiar kawy czy herbaty wypłukuje cenne składniki mineralne, witaminy czy inne mikroelementy. Warto regulować spożywanie tych produktów, aby nie dopuścić do ubożenia stopnia witamin w naszym organizmie.

Post a Reply