Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on w Dieta | 0 comments

Jak zastąpić słodycze zdrowymi przekąskami?

Jak zastąpić słodycze zdrowymi przekąskami?

Większość z nas ma słabość do słodkości: cukierków, ciast, wypieków drożdżowych, ciasteczek z owocami, nawet do gorzkiej czekolady. O ile słodkości nie są jedzone w nadmiarze nie powinny one powodować żadnych problemów. Jeśli jednak są spożywane w dużych ilościach niestety musimy liczyć się z przykrymi konsekwencjami takimi jak próchnica, otyłość a nawet choroby serca. Czy istnieje jakakolwiek alternatywa dla łasuchów i osób, które nie chcą rezygnować z przyjemności drobnej słodkości każdego dnia? Zdecydowanie tak – konieczna jest jedynie odrobina fantazji i … kilka nowych produktów w kuchni!

Zmiany zaczynamy powoli!

Przede wszystkim konieczne jest przyjrzenie się, jakie słodycze królują w naszym domu. Czy są to produkty bogate w czekoladę? A może preferujemy słodkości na bazie żelatyny? Określając co smakuje nam najlepiej będzie nam znacznie łatwiej dopasować zdrowszy zamiennik. Kolejnym krokiem jest przeszukanie znajomych księgarni za nowościami książkowymi, które od niedawna stanowią wspaniałą gratkę dla miłośników zdrowej kuchni. Książki te poświęcone są zdrowym wypiekom, ale również słodkościom dedykowanym cukrzykom czy też dzieciom-alergikom. Książki kucharskie dedykowane osobom pragnącym dbać o zdrowie i linię biją obecnie rekordy popularności. Dzięki nowoczesnym przepisom z pewnością odkryjemy nasza kuchnię na nowo!

Domowe wypieki

Pośród licznych przepisów w nowoczesnych książkach kucharskich znaleźć można przepisy na niskokaloryczne i pożywne ciasta, ciasteczka, muffiny i wiele innych wypieków, które nie tylko nie zrujnują naszej figury, ale przede wszystkim wspomogą prawidłowe żywienie. Jakie produkty wykorzystywane są w tych przepisach? Przede wszystkim warto zaznaczyć, iż wiele z przepisów wykonywanych jest wykorzystania jajek, mleka, klasycznej mąki. Przepisy zawierają produkty takie jak mąka razowa, woda, różnego rodzaju bakalie, również czekoladę, o ile tylko pozwala na to aktualna dieta czy stan zdrowia. Niezwykle istotne jest również to, iż wypieki te nie wymagają specjalistycznych przygotowań czy umiejętności – do pieczenia potrzebne będą klasyczne foremki, blaszki. Warto uważnie przyjrzeć się przepisom, gdyż wiele z nich z pewnością znamy z rodzinnych domów w nieco odmienionej i odświeżonej formie. Przepisy podane są w przyjaznej formie a ich autorzy podpowiadają, jak sprawić, aby wypiek był zachwycający w formie i smaku.

Wśród zdrowych słodkości, które z pewnością możemy wykorzystywać zamiast słodkich, niezdrowych przekąsek są również owoce i warzywa. Codzienna dieta powinna być wypełniona produktami tego typu gdyż posiadają one wiele witamin i mikroelementów. Odpowiednio przygotowane stanowić będą przepyszną przekąskę, która zastąpi wafelki, batoniki i inne klasyczne słodycze. Owoce warto obrać ze skórki i zabierać ze sobą do szkoły czy pracy jako doskonała przekąska czy drugie śniadanie. Tu jednak również uwaga. Wiele owoców posiada duże stężenie cukrów, które również mogą okazać się zgubne w nadmiernych ilościach. Warto wybierać owoce bogate w witaminę C, jak cytrusy.

Post a Reply