Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on lut 28, 2016 w Dieta | 0 comments

Jak przyrządzać zdrowe posiłki?

Jak przyrządzać zdrowe posiłki?

Zdrowe odżywianie jest ostatnio bardzo modne. Blogerzy lansują zdjęcia pysznych posiłków na profilach społecznościowych, a w mieście można dostrzec coraz więcej zdrowych restauracji, które oferują tylko produkty bio i eko. Nie trzeba jednak koniecznie korzystać z ich menu, aby dobrze i zdrowo zjeść. Wystarczy wypracować sobie pewne nawyki, które pozwolą nam na przygotowywanie zdrowych i pełnowartościowych posiłków w domu, każdego dnia. Jeśli nie macie pomysłów na zdrowe posiłki, możecie zainspirować się nie tylko blogami kulinarnymi, ale także kanałami telewizyjnymi, przepisami z gazet lub warto też popytać znajomych, którzy prowadzą zdrowy tryb życia. Z pewnością chętnie posłużą radą i podzielą się wskazówkami na temat tego, jak przygotować posiłki na cały dzień. Z pewnością najcięższe będą pierwsze dni, jednak z czasem, kiedy wdrożycie się w swój nowy sposób żywienia, uznacie, że nie zabiera Wam to wcale zbyt dużo czasu, a przynajmniej pozwala zjeść coś zdrowego i pełnowartościowego podczas całodniowego pobytu poza domem.
Zdrowe śniadanie
Istnieje kilka opcji, jak mogłoby wyglądać zdrowe śniadanie. Najprostsze z nich to owsianka. Można przygotować ja z samego rana na ciepło lub na zimno dzień wcześniej i wstawić do lodówki. Zajmie Wam to nie więcej niż 10 minut. Świetnym rozwiązaniem na pyszne śniadanie będzie też pudding z nasion chia i owoców leśnych. Dla bardziej wymagających, sprawdzą się także kolorowe kanapki lub jajecznica z pomidorem i koniecznie razowym chlebem. Z diety eliminujemy masło, tłuste mleko oraz majonez i śmietanę.
Drugie śniadanie
Wdrażając zdrowe jedzenie nie można zapomnieć o 5 posiłkach każdego dnia. Na drugie śniadanie najlepiej wybrać kanapkę, np. z chuda wędliną i papryką, sałatą i ogórkiem lub owoc. Mogą to być jabłka, banany, kiwi czy pomarańcza. Należy pamiętać, aby nie jeść owoców po godzinie 14:00, ponieważ  wtedy organizm coraz wolniej trawi cukry w nich zawarte i odkładają się one w naszym ciele.
Obiad
Jeśli jesteście osobami pracującymi, najlepszym rozwiązaniem będą tutaj słynne lunch boxy, przygotowywane jeszcze poprzedniego dnia. W ich skład mogą wejść kasze, ryż, makaron pełnoziarnisty z kurczakiem, łososiem, wieprzowiną, a także grillowanymi warzywami. Może to być także omlet z warzywami, lub, jeśli macie możliwość podgrzania – niech będzie to zupa krem. Z pomidorów, brokułów, buraków czy fasolki. Zdecydowanie takie obiady zasmakują każdemu, nawet największemu niejadkowi.
Podwieczorek
Niekiedy nie mamy ochoty go jeść, jednak jest to taki mały wstęp przed kolacją, która będzie naszym ostatnim posiłkiem. Podwieczorek powinien być lekkostrawny. Może to być np. serek wiejski, sałatka grecka lub kromka żytniego chleba z twarożkiem i warzywami, takimi jak pomidor, ogórek, rukola.
Kolacja
Co drugi dzień kolacja może być odrobinę cięższa. Dobrze sprawdzi się tutaj omlet, kolorowe kanapki, płatki z mlekiem czy sałatka z kurczakiem. Najważniejsze, aby posiłek w większości składał się z warzyw, ponieważ to głównie dzięki nim nasza sylwetka nabiera idealnego kształtu. Organizm również czuje się lepiej dzięki dostarczanym przez nie witaminom i składnikom mineralnym.

Post a Reply