Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on w Dieta | 0 comments

Jak powinna wygladac odpowiednia dieta dla sportowców

Jak powinna wygladac odpowiednia dieta dla sportowców

Osoby uprawiające regularnie sport ? zwłaszcza taki, który wiąże się z intensywnym wysiłkiem fizycznym, jak na przykład kulturystyka ? borykają się z szybką utratą witamin i innych ważnych składników odżywczych. W takiej sytuacji żadna standardowa, nawet najbardziej zbilansowana, dieta nie pomoże zregenerować tak powstałych strat. Sportowcy i kulturyści powinni korzystać z diety stworzonej specjalnie z myślą o nich. Mało tego, bardzo często zdarza się, że i taka dieta jest niewystarczająca. W takich wypadkach codzienne posiłki należy uzupełniać specjalnymi suplementami diety oraz odzywkami przeznaczonymi dla sportowców, które pozwolą nie tylko uzupełnić wszystkie braki w organizmie, ale też zwiększyć ilość tych składników, które są szczególnie ważne dla sportowców, a zwłaszcza dla kulturystów.

Dieta sportowców powinna być oczywiście zbilansowana, ale trzy najważniejsze składniki, na które należy postawić akcent, to pełnowartościowe białko, węglowodany oraz tłuszcze. Białko to podstawowy budulec ciała. Nic więc dziwnego, że jego odpowiednia ilość (zaleca się, że kulturyści powinni przyjmować go w ilości nawet 2 g na każdy kilogram ciała) jest niezbędna do tego, by zdrowo i efektywnie wpłynąć na przyrost tkanki mięśniowej. Właśnie dlatego poza spożywaniem chudego mięsa, chudych ryb, nabiału i jajek (te należy przyjmować nie częściej niż 3-4 razy w tygodniu), zaleca się spożywanie specjalnych odżywek na bazie białka.

Węglowodany w diecie sportowców mogą okazać się nawet ważniejsze niż białko. Jest to bowiem swoiste paliwo dla organizmu. To dzięki nim można zregenerować swoje siły, uzupełnić zapasy energii i zniwelować uczucie zmęczenia. Oczywiście nie mówimy tu o węglowodanach pochodzących z cukru i słodyczy, ale o takich, które można znaleźć w produktach zbożowych, zwłaszcza pełnoziarnistych, oraz w kaszach i w ryżu.

Jeśli chodzi o tłuszcze, to podstawowa zasada brzmi: unikajmy tych pochodzenia zwierzęcego. Sportowców powinny interesować jedynie tłuszcze roślinne, które zawierają bardzo cenne dla organizmu kwasy nienasycone.

Post a Reply