Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on w Dieta | 0 comments

Jak powinna wygladac dieta po porodzie

Jak powinna wygladac dieta po porodzie

Ciąża to okres, w którym kobieta musi zadbać o swoją dietę. Jednak to po porodzie ? kiedy kobieta karmi piersią swoje dziecko ? należy ze szczególną troską ustalać swoją codzienną dietę. Jednocześnie chciałoby się jak najszybciej zrzucić tkankę tłuszczową wyhodowaną w okresie ciąży, z drugiej jednak należy dbać o dobro maleństwa, które zjada dokładnie to, co jego mama. Nie można też zapomnieć o tym, że ciąża i poród to okres bardzo wyczerpujący dla organizmu kobiety, dlatego też dieta powinna powinna pomóc odzyskać formę, siłę i jak najlepsze samopoczucie ? to wszystko jest przecież niezbędne, gdy w domu pojawia się nowy członek rodziny. Nie da się tego osiągnąć w kilka dni, ale odpowiednia dieta z pewnością przyśpieszy regenerację organizmu.

Jednym z ważniejszych składników, który należy dostarczać organizmowi po porodzie, jest białko. Możemy uzupełnić go w organizmie przyjmując takie pokarmy, jak chyba mięso (najlepiej drobiowe), ryby, wędliny, a także, oczywiście, jajka. Drugim kluczowym składnikiem jest żelazo. Jego doskonałym źródłem jest między innymi szpinak, mięso (najlepiej wołowe oraz wątróbka). Pamiętajmy o tym, że potrawy najlepiej przygotowywać na parze lub w formie pieczonej. Unikajmy smażenia, zwłaszcza na tłuszczach zwierzęcych.

Wydaje się, że jednym z podstawowych pokarmów, jakie powinna spożywać kobieta karmiąca, jest mleko. Trzeba jednak tę zasadę lekko zmodyfikować, gdyż duże ilości mleka mogą doprowadzić do reakcji alergicznych u noworodka karmionego mlekiem matki. Zalecane jest natomiast spożywanie wyrobów mlecznych, takich jak jogurt naturalny, chudy ser biały oraz kefir. Co więcej, zawarte w nabiale probiotyki będą usprawniać pracę jelit.

Ponieważ kobieta po porodzie powinna zrezygnować ze słodyczy i cukrów, powinna dbać o to, by nie zabrakło w jej diecie produktów zbożowych, które stają się źródłem węglowodanów ? składników niezbędnych do tego, by zregenerować organizm i dodać mu energii. Pełne ziarno zawiera także błonnik usprawniający przemianę materii. Warto też stosować zioła, zwłaszcza majeranek, koperek, zieloną pietruszkę oraz bazylię.

Post a Reply