Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on w Dieta | 0 comments

Diety na wzmocnienie odporności

Diety na wzmocnienie odporności

Istnieje wiele sposobów żywienia, zwiększających odporność organizmu, zwalczających patogeny, które nas atakują powodując chorby. Warto więc, szczególnie zimową porą zastanowić nad wzmocnieniem swojego organizmu od środka.
Omówimy najpierw podstawowe składniki diet, które same w sobie powodują wzrost odporności.
Warzywa wmacniające odporność:
– dynia;
– cebula;
– czosnek;
– szpinak;
– kapusta;
– marchew.
Owoce wzmacniające naszą odporność:
– imbir;
– cytryna; właśnie ją powinniśmy najczęściej spożywać i to nie tylko w czasie choroby ale zapobiegawczo, znana jest ona ze swoich właściwości odkażających, jest bogatym źródłem witaminy C.
– maliny;
– czarna porzeczka;
– granat.
– kiwi- źródło witamin, szczególnie witaminy C, źródło kwasu foliowego, karotenoidów.
Teraz przejdźmy do gotowych potraw. Na początek wzmacniająca odporność sałatka:
Potrzebujemy:
Sałata lodowa, połowa główki
Papryka Łosoś wędzony
Ser Mozzarella
Pestki słonecznika
Natka pietruszki
Zioła, przyprawy
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i gotowe.
Kolejny przepis:
Bananowe ciasteczka
Składniki: jeden banan, sok z cytryny, otręby pszenne, żurawina suszona, mąka żytnia, jajko, kakao
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i wstawiamy do piekarnika na około 20 minut.

Zupa marchewkowa na odporność:
Składniki:
Łyżka oliwy z oliwek;
Cebula;
7 marchewek posiekanych;
Korzeń imbiru;
Bulion warzywny;
Przyprawy.
Podgrzewamy oliwę z oliwek, wrzucamy warzywa, smażymy.
W osobnym naczyniu podgrzewamy bulion, lub rozpuszczamy kostkę bulionową, bulion oddajemy do naczynia z warzywami. Zawartość naczynia po zagotowaniu blend ujemy i dodajemy przyprawy.
Zupy są bardzo dobrym rozwiązaniem na wzmocnienie odporności:
Pikantne, korzenne, aksamitne – zupy jesienne to najlepszy sposób na rozgrzanie się od środka

Przykładowy jednodniowy jadłospis wzmacniający odporność:
Śniadanie: mleko, musli z orzechami, banan
II śniadanie: sok marchwiowy, twarożek, czerwona papryka, 2 mandarynki
Obiad: kasza gryczana, filet z dorsza, surówka z kiszonej kapusty i marchwi
Kolacja: jogurt, herbata owocowa, sałatka warzywna
Dieta dieta ale nie zawsze moim zdaniem mozemy byc pewni, czy owoce i warzywa zawieraja tyle witamin, aby ochroic nas przed jesiennymi grypami, dlatego musimy wybierać te, które tych witamin mają w sobie dużo i które wspomogą nas w walce z przeziębieniami.
Jest wiele dodatkowo suplementów diety, które mogą nas uchronić od bakterii i wirusów.
Diety na wzmocnienie odporności możemy sami sobie układać, modyfikować mając pod ręką wyżej wymienione składniki. Możemy dodawać pojedynczy składnik zwiększający naszą odporność do potraw które na co dzień przygotowywaliśmy, na przykład jakąś przyprawę, wzmacniającą nasz organizm do zupy, którą często gotujemy. Możemy zastępować słodkie przekąski tymi, które są zdrowe dla nas- na przykład zamiast batonika zjeść banana. To od nas zależy jak potraktujemy swój organizm i czy pomożemy mu w walce z przeziębieniami.

Post a Reply