Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on maj 14, 2014 w Dieta | 0 comments

Dieta w upalne dni

Coraz większymi krokami zbliża się lato a wraz z nim upalne, słoneczne dni, które sprawiają, że nie mamy ochoty jeść. Unikamy obiadów, ograniczamy śniadania, coraz więcej natomiast jemy wieczorami, gdy jest już chłodniej, za dnia natomiast sięgamy po wysokokaloryczne kolorowe napoje czy zimne alkohole. Można jednak tak przeredagować swoją codzienną dietę, by przetrwać upalne dni bez destrukcyjnego wpływu na organizm i sylwetkę.

Aby dobrze radzić sobie z wysokimi temperaturami, porzućmy tradycyjne schabowe, bigos i inne wysokokaloryczne i ciężkostrawne potrawy. Postawmy na lekkość i delikatność. Wybierajmy przede wszystkim warzywa i owoce, które nie obciążają żołądka, mają dużo witamin, a do tego wyśmienicie smakują na surowo, a niekiedy nawet gaszą pragnienie. Ponadto wybierajmy produkty, które są jak najmniej przetworzone. Codzienna dieta powinna być bogata w takie przysmaki jak ryby (najlepiej morskie), chude mięso (np. drobiowe, królicze), a także mleko i jogurty. Kolorowe napoje możemy natomiast zastąpić wodą (np. z kostkami lodu), owocowymi koktajlami, a nawet zimną zieloną herbatą, która nie tylko doskonale orzeźwia, ale jest też niezwykle zdrowa.

W gorące dni warto sięgać po produkty i potrawy, które są w stanie obniżyć temperaturę ciała. To z kolei sprawi, że apetyt za dnia wzrośnie i nie będziemy musieli opróżniać całej lodówki późnym wieczorem. A jakie potrawy są w stanie obniżyć temperaturę ciała? Przede wszystkim są to owoce, ale takie, które są soczyste i orzeźwiające. Wymienić tu należy przede wszystkim uwielbianego latem arbuza, a także cytrusy, melony, a nawet nasze rodzime jabłka oraz gruszki. Poza owocami warto sięgać po jogurty, najlepiej pitne. Nie tylko są smaczne, zdrowe i orzeźwiające, ale też wspomagają trawienie. Warto zaznaczyć, że są one zdrowszym rozwiązaniem niż zwykłe mleko, gdyż są lepiej trawione przez organizm. Można też połączyć jogurt z owocami, tworząc przepyszny, zdrowy i gaszący pragnienie koktajl.

Innym sprytnym patentem w upalne dni są zimne, niskokaloryczne potrawy. Mogą to być np. zdrowe sałatki, zupy owocowe, chłodnik na kefirze czy ryba w galarecie. Na takie potrawy z pewnością znajdą się chęci.

Post a Reply