Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Napisane by on w Dieta | 0 comments

Dieta dla grupy krwi 0

Dieta dla grupy krwi 0

Grupa krwi 0 jest najstarszą i najbardziej pierwotną. Mówi się również, że jest to grupa krwi łowców i myśliwych. Osoby z tą grupą znajdują się na szczycie łańcucha pokarmowego. Znajdujemy się obecnie na wysokim poziomie rozwoju, świadomości i zrozumienie otaczającego nas świata oraz siebie. Wiemy, że to, co jest dobre dla jednych, dla innych może być trucizną. Właśnie takie założenia leżą u podstaw diet dla konkretnych grup krwi.
Skupię się dzisiaj na sposobie odżywiania dla osób z grupą krwi 0. Wiemy jednak, że odpowiednia dieta, to tylko część sukcesu. Niezwykle ważne jest również aktywność fizyczna. W tej sferze specjaliści również mają zalecenia dla grupy „0”. Otóż okazuje się, że dla takich osób najbardziej korzystne będą intensywne ćwiczenia . Zachowanie dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego zapewnią forsowne ćwiczenia fizyczne, np. na siłowni bądź porządne treningi aerobiku. Intensywny sport jest najskuteczniejszym sposobem na rozładowanie stresu. A dodatkowo pomoże zachować odpowiedni poziom metabolizmu, redukuje stres, wpływa na dobre samopoczucie i przede wszystkim prowadzi do szybkiej utraty wagi.
Czynnikiem sprzyjającym w przybieraniu na wadze ludzi z grupą krwi 0 jest gluten znajdujący się w kiełkach pszenicy. Także niektóre fasole i rośliny strączkowe, zawierają lektyny, które odkładają się w tkankach mięśniowych, sprzyjając ich zanikowi i czyniąc je mniej zdolnymi do wysiłku fizycznego. Występują one np. w soczewicy i fasoli nerkowatej. Kolejny czynnik zwiększający wagę u typu 0 związany jest z funkcjonowaniem tarczycy. Osoby takie mają tendencję do niższego poziomu hormonu tarczycy. Prowadzić to może do niedoczynnością tarczycy. Dzieje się tak za sprawą wytwarzania zbyt małej ilości jodu – minerału, którego zadaniem jest produkcja hormonu tarczycy. Symptomami niedoczynności tarczycy jest przybór wagi, zatrzymanie płynów w organizmie, zmęczenie, a nawet zanik mięśni.

Co powinno się jeść:
Dieta ta powinna opierać się przede wszystkim na mięsie. Dobrym wyborem będzie: chuda wołowina, baranina, cielęcina, dziczyzna, wątróbka, a także indyk, kaczka i kurczak.
Jeśli chodzi o ryby i owoce morza polecam dorsza, halibuta, łososia, makrele, śledzia i tuńczyka. Nabiał i jego produkty należy całkowicie wyeliminować. Podobnie rzecz się ma z produktami zbożowymi. Musimy wykluczyć je całkowicie. Jedynymi produktami, które możemy spożywać to chleb esseński i Ezechiela. Neutralne dla nas będą też wafle ryżowe.
Tłuszczami dobrymi dla grupy 0 będą: oliwa z oliwek, olej z siemienia lnianego, albo olej rzepakowy.
Orzechami i nasionami odpowiednimi dla nas będą orzechy włoskie i pestki dyni.
Jeśli chodzi o warzywa wybór jest naprawdę duży. Zalecanymi produktami z tej grupy będą: botwina, brokuły, burak, cebula, chrzan, cykoria, czerwona papryka, czosnek, dynia, jarmuż, kalarepa, kapusta bezgłowa, karczoch, pasternak, pietruszka, por, rzepa, sałata rzymska, słodkie ziemniaki – bataty, szpinak i wodorosty.
Owoce wskazane dla nas to: figi zarówno suszone jak i świeże oraz śliwki pod każdą postacią.

Post a Reply